Založ si blog

Bratislavu (a Slovensko), predsa neriadia hlupáci! ? Príbeh cesty.

Bratislavu riadia ľudia, ktorých sme si zvolili my sami, na základe našej viery, že spravovanie vecí verejných budú viesť spôsobom, ktorý z akéhokoľvek hľadiska postupne vedie k uľahčovaniu a postupnému zlepšovaniu jednotlivých oblastí života jej obyvateľov.

Všimnite si slovné spojenie „postupné zlepšovanie“, pretože to je celý zmysel volieb a demokracie v zastúpení a zamyslite sa, či sa váš každodenný život, napríklad za posledných 10 rokov postupne zlepšuje a zjednodušuje.

K voľbám predsa nechodíme preto, aby sme si život skomplikovali.

Príbeh cesty.

Včera som išiel z Petržalky do Pezinka. Od mostu SNP, po koniec Krasňan je to cca 12 km (podľa merača z mapy na zoznam. sk ), a ja som to rozdelil na štyri cca 3 kilometrové úseky.

Nový most (SNP),  som prechádzal o 17:25, na Račianskom mýte  som bol o 17:46 (3 km za 21 min.), pred Mladou gardou o 18:06 (3km za 20 min.), v Rači na Peknej ceste o 18:16 (3 km za 10 min.), a na konci Rače o 18:24 (3 km za 8 min).

Spolu 12 km za 59 min.

Môj osobný pocit:

Spôsob, akým je roky projektovaná, riadená, organizovaná doprava v Hlavnom meste a priľahlých satelitoch, je ponižujúci.

Ponižujúci je naozaj správny výraz.

Desaťtisíce ľudí, ktorí chodia do práce a platia dane, sú denne a roky ponižovaní tým, že roky denne  musia stáť v hodinových radoch, aby sa dostali do práce, alebo domov, alebo hocikde.

Ja viem, že cesty sú úzke a  áut veľa, ale existujú jednoduché riešenia na riadenie dopravy v špičke.

Jeden príklad:

Od Račianskeho mýta po Zváračský ústav je to cca 1,5 km. Tých jeden a pol kilometra sa vlečiete preto, lebo križovatka pred Zváračákom prepúšťa na zelenú cca 10 – 15 áut.

Prečo?

Jedným z dôvodov je, že za ňou (za križovatkou pri Zváračáku), sú vytvorené odbočovacie pruhy vľavo,  tie brzdia autá, ktoré tak po prejdení križovatky nemôžu plynulo pokračovať, pretože sa z ľavého pruhu musia radiť do pravého. Sú aj iné dôvody, ako semafory na  ďalších križovatkách,  ktoré v špičke nepomáhajú plynulosti dopravy.

Riešenie: Odbočovacie pruhy zmeniť na prejazdné. Z tých sa predsa odbočiť dá…

Mimo špičky je takto riadená križovatka ešte v poriadku,

V špičke to ale potrebuje iný režim. Dajú sa preprogramovať semafory na špičku? Dajú.

Dajú sa zaradiť inteligentné riadenia križovatiek? Dajú.

Dajú sa nasadiť na špičku dopravní policajti, ak už nemáme technické riešenia? Dajú. Policajt spriechodní upchaté križovatky naozaj účinne, ak aj na ďalších križovatkách v rovnakom smere riadia dopravu v špičke policajti.

Dajú sa prekresliť odbočovacie pruhy, aby neupchávali tepny? Dajú.

Existujú aj iné riešenia? Nesporne.

Je možná kombinácia viacerých riešení? Je.

Tak prečo nás ľudia, ktorých si volíme denne ponižujú?

Veď takáto situácia sa opakuje každý boží deň, roky, na ďalších a ďalších miestach.

Skúste odbočiť po 16:00  v smere od Petržalky z Prístavného mosta smerom na Slovnaft, alebo prejdite kúsok ďalej a odbočte na Gagarinku, smerom na Šamorín.

Každý môže menovať X príkladov denne.

A ak by niekto namietal, že toto nie je ponižovanie.

Na technické riešenia na zlepšovanie nášho života nikto nemyslí.

Ale denne sa na cesty inštalujú technické riešenia na meranie rýchlostí, kamery na naše sledovanie.

Ak ponížený a frustrovaný človek po takomto  (dennom), zážitku a prejdení takého to úseku prekročí rýchlosť, už na neho čakajú policajti, ktorí sa mu neponáhľali pomôcť, ale s udelením trestu nezaváhajú.

Verím, že náš život, v oblasti, ktorú som načrtol, sa bude zlepšovať.

Bratislavu (a Slovensko), predsa neriadia hlupáci?!

S úctou

Domino Svetík

 

Neznáma 2. sv. vojna

19.06.2020

Moja fascinácia históriou, takou, aká sa naozaj udiala, spočíva v tom, že všetci by sme mali poznať fakty, bez ohľadu na to, či sú pre nás lichotivé, alebo usvedčujúce. Pred časom som uverejnil článok: Rozpad ČSR, 14. a 15. marec 1939 vo faktoch, v ktorom čitateľ mohol nahliadnuť do dokumentov: od Versaillských dohôd, cez Hitlerove smernice na rozbitie ČSR, výsledky [...]

Voľby dozorcov vo väzenskom tábore.

24.02.2020

Vo väzenskom tábore si väzni volia dozorcov. Kampaň je mohutná a hoci väzenský tábor nie je nijako výnimočne veľký, kandidáti vynakladajú ohromné prostriedky, cekovo možno aj 20 mil. na to, aby práve oni mohli vykonávať funkciu dozorcu. Je zrejmé, že funkcia dozorcu je spojená nielen s beztrestnosťou a výhodami, ale aj s finančnými benefitmi, rovnajúcimi sa minimálne [...]

Potrebuje Boh peniaze zo štátneho rozpočtu SR?

11.12.2018

*Pre potreby tohto článku budeme vychádzať z predpokladu, že Boh existuje, keďže legislatíva, aj štátny rozpočet SR, s takýmto predpokladom pracujú. *Pre potreby tohto článku si, približne definujme, kto, alebo čo je Boh, podľa všeobecne zaužívaných predstáv: Nehmotná bytosť, univerzálna inteligencia, schopná vytvárať hmotu z idey, ktorá, podľa našich [...]

Níl, JUba, Južný Sudán

Sudán, Egypt a Etiópia obnovili rokovania v spore o výstavbu priehrady na Níle

03.07.2020 22:20

Predošlé kolo rokovaní sa skončilo neúspechom pre neschopnosť zúčastnených krajín dosiahnuť kompromis.

Robert Fico

Fico: Nie je dôvod, aby bol Kičura vo väzbe. Má tam byť sudca Sklenka

03.07.2020 18:18

Neexistuje dôvod na to, aby bol bývalý predseda Správy štátnych hmotných rezerv Kajetán Kičura vo väzbe. Tvrdí to predseda Smeru-SD Robert Fico.

Česko / Praha / maršal / Ivan Konev /

Moskva žiada OBSE preveriť, ako Česi plnia záväzky v boji proti nacizmu

03.07.2020 17:56

Rusko vyzýva Česko, aby dodržiavalo medzinárodné záväzky v boji proti neonacizmu, a apelovalo aj na OBSE.

pocasie-4-7-2020

Prichádza tretia vlna Medardovej kvapky. Príde aj k vám?

03.07.2020 17:00

Po druhej vlne Medardovej kvapky prichádza tretia. Potvrdia sa v tomto roku pranostiky alebo to bude na Slovensku vyzerať úplne inak?

Domino Svetík

Sú tmavé miesta, do ktorých je treba priniesť svetlo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 141
Celková čítanosť: 1226333x
Priemerná čítanosť článkov: 8697x

Autor blogu