Založ si blog

Bratislavu (a Slovensko), predsa neriadia hlupáci! ? Príbeh cesty.

Bratislavu riadia ľudia, ktorých sme si zvolili my sami, na základe našej viery, že spravovanie vecí verejných budú viesť spôsobom, ktorý z akéhokoľvek hľadiska postupne vedie k uľahčovaniu a postupnému zlepšovaniu jednotlivých oblastí života jej obyvateľov.

Všimnite si slovné spojenie „postupné zlepšovanie“, pretože to je celý zmysel volieb a demokracie v zastúpení a zamyslite sa, či sa váš každodenný život, napríklad za posledných 10 rokov postupne zlepšuje a zjednodušuje.

K voľbám predsa nechodíme preto, aby sme si život skomplikovali.

Príbeh cesty.

Včera som išiel z Petržalky do Pezinka. Od mostu SNP, po koniec Krasňan je to cca 12 km (podľa merača z mapy na zoznam. sk ), a ja som to rozdelil na štyri cca 3 kilometrové úseky.

Nový most (SNP),  som prechádzal o 17:25, na Račianskom mýte  som bol o 17:46 (3 km za 21 min.), pred Mladou gardou o 18:06 (3km za 20 min.), v Rači na Peknej ceste o 18:16 (3 km za 10 min.), a na konci Rače o 18:24 (3 km za 8 min).

Spolu 12 km za 59 min.

Môj osobný pocit:

Spôsob, akým je roky projektovaná, riadená, organizovaná doprava v Hlavnom meste a priľahlých satelitoch, je ponižujúci.

Ponižujúci je naozaj správny výraz.

Desaťtisíce ľudí, ktorí chodia do práce a platia dane, sú denne a roky ponižovaní tým, že roky denne  musia stáť v hodinových radoch, aby sa dostali do práce, alebo domov, alebo hocikde.

Ja viem, že cesty sú úzke a  áut veľa, ale existujú jednoduché riešenia na riadenie dopravy v špičke.

Jeden príklad:

Od Račianskeho mýta po Zváračský ústav je to cca 1,5 km. Tých jeden a pol kilometra sa vlečiete preto, lebo križovatka pred Zváračákom prepúšťa na zelenú cca 10 – 15 áut.

Prečo?

Jedným z dôvodov je, že za ňou (za križovatkou pri Zváračáku), sú vytvorené odbočovacie pruhy vľavo,  tie brzdia autá, ktoré tak po prejdení križovatky nemôžu plynulo pokračovať, pretože sa z ľavého pruhu musia radiť do pravého. Sú aj iné dôvody, ako semafory na  ďalších križovatkách,  ktoré v špičke nepomáhajú plynulosti dopravy.

Riešenie: Odbočovacie pruhy zmeniť na prejazdné. Z tých sa predsa odbočiť dá…

Mimo špičky je takto riadená križovatka ešte v poriadku,

V špičke to ale potrebuje iný režim. Dajú sa preprogramovať semafory na špičku? Dajú.

Dajú sa zaradiť inteligentné riadenia križovatiek? Dajú.

Dajú sa nasadiť na špičku dopravní policajti, ak už nemáme technické riešenia? Dajú. Policajt spriechodní upchaté križovatky naozaj účinne, ak aj na ďalších križovatkách v rovnakom smere riadia dopravu v špičke policajti.

Dajú sa prekresliť odbočovacie pruhy, aby neupchávali tepny? Dajú.

Existujú aj iné riešenia? Nesporne.

Je možná kombinácia viacerých riešení? Je.

Tak prečo nás ľudia, ktorých si volíme denne ponižujú?

Veď takáto situácia sa opakuje každý boží deň, roky, na ďalších a ďalších miestach.

Skúste odbočiť po 16:00  v smere od Petržalky z Prístavného mosta smerom na Slovnaft, alebo prejdite kúsok ďalej a odbočte na Gagarinku, smerom na Šamorín.

Každý môže menovať X príkladov denne.

A ak by niekto namietal, že toto nie je ponižovanie.

Na technické riešenia na zlepšovanie nášho života nikto nemyslí.

Ale denne sa na cesty inštalujú technické riešenia na meranie rýchlostí, kamery na naše sledovanie.

Ak ponížený a frustrovaný človek po takomto  (dennom), zážitku a prejdení takého to úseku prekročí rýchlosť, už na neho čakajú policajti, ktorí sa mu neponáhľali pomôcť, ale s udelením trestu nezaváhajú.

Verím, že náš život, v oblasti, ktorú som načrtol, sa bude zlepšovať.

Bratislavu (a Slovensko), predsa neriadia hlupáci?!

S úctou

Domino Svetík

 

„. . . tri razy ma zaprieš. “ (Takmer), neuveriteľný príbeh.

27.06.2021

Včera sme sa so Zuzkou trochu túlali… Keď sme prechádzali cez Hronský Beňadik, niečo nás ťahalo pozrieť si katedrálu a kláštor, ktorého korene siahajú pred 11. storočie a ktorý pri Tureckej expanzii bol významnou pevnosťou, strážiacou Slovenskú bránu pred postupom Turkov k banským mestám – Štiavnici, Kremnici, Banskej Bystrici a i. V r. 1599, Turci, ale [...]

Covid nadšenci zavádzajú teror

08.09.2020

Musím s plnou vážnosťou povedať, že nosenie rúšok považujem za zdraviu nebezpečné. Ak je človek zdravý a nepohybuje sa (krátkodobo), v prostredí, ktoré je silne znečistené, neexistuje rozumný dôvod, prečo by mal zdravý človek nosiť rúško. Naproti tomu, ak človek má angínu, chrípku, alebo aj covid, taký človek má ležať doma, na izolačke, liečiť sa a nebehať s [...]

Recenzia: MUDr. Xavier Crement a jeho skvelá kniha

27.08.2020

Urológ, MUDr. Xavier Crement (pseudonym), má všetko, čo si len môže želať – skvelú prácu, manželku a dve deti. Napriek tomu zisťuje, že čoraz viac kolegov a priateľov sa vyhýba jeho spoločnosti, a keď raz manželka zorganizuje oslavu jeho narodenín, okrem jeho rodiny sa nedostaví nikto. Pripisuje to závisti a tomu, že nevedia zniesť jeho úspechy v kariére, aj [...]

Alí Chameneí

Ajatolláh Alí Chameneí udelil milosť viac než 2 800 väzňom

31.07.2021 22:50

Iránsky najvyšší duchovný vodca udeľuje milosť väzňom niekoľkokrát do roka pri príležitosti náboženských alebo štátnych sviatkov.

Nosorožec

Pytliaci zabili v Juhoafrickej republike počas prvých šiestich mesiacov tohto roka najmenej 249 nosorožcov

31.07.2021 21:44

Nárast pytliactva súvisí zrejme s uvoľnením lockdownu, ktorý bol zavedený v dôsledku šírenia covidu.

Prezidentský palác / Polícia /

Polícia svoju úlohu pri protestoch zvládla, tvrdí šéf polície Kovařík

31.07.2021 19:50

"Kritika zo strany politikov, verejnosti a pseudoodborníkov nemení nič na fakte, že nedošlo k ujme na živote, zdraví a majetku,“ zdôraznil policajný šéf.

NAKA / Polícia /

Kajúcnici motajú situáciu v polícii aj na prokuratúre

31.07.2021 18:13

Situácia tak v polícii, ako aj na generálnej prokuratúre sa zamotáva. Dôvodom sú kajúcnici a najmä otázka, či niekto a ako ovplyvňoval výpovede svedkov v najtoxickejších kauzách.

Domino Svetík

Sú tmavé miesta, do ktorých je treba priniesť svetlo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 146
Celková čítanosť: 1301624x
Priemerná čítanosť článkov: 8915x

Autor blogu