Založ si blog

Bratislavu (a Slovensko), predsa neriadia hlupáci! ? Príbeh cesty.

Bratislavu riadia ľudia, ktorých sme si zvolili my sami, na základe našej viery, že spravovanie vecí verejných budú viesť spôsobom, ktorý z akéhokoľvek hľadiska postupne vedie k uľahčovaniu a postupnému zlepšovaniu jednotlivých oblastí života jej obyvateľov.

Všimnite si slovné spojenie „postupné zlepšovanie“, pretože to je celý zmysel volieb a demokracie v zastúpení a zamyslite sa, či sa váš každodenný život, napríklad za posledných 10 rokov postupne zlepšuje a zjednodušuje.

K voľbám predsa nechodíme preto, aby sme si život skomplikovali.

Príbeh cesty.

Včera som išiel z Petržalky do Pezinka. Od mostu SNP, po koniec Krasňan je to cca 12 km (podľa merača z mapy na zoznam. sk ), a ja som to rozdelil na štyri cca 3 kilometrové úseky.

Nový most (SNP),  som prechádzal o 17:25, na Račianskom mýte  som bol o 17:46 (3 km za 21 min.), pred Mladou gardou o 18:06 (3km za 20 min.), v Rači na Peknej ceste o 18:16 (3 km za 10 min.), a na konci Rače o 18:24 (3 km za 8 min).

Spolu 12 km za 59 min.

Môj osobný pocit:

Spôsob, akým je roky projektovaná, riadená, organizovaná doprava v Hlavnom meste a priľahlých satelitoch, je ponižujúci.

Ponižujúci je naozaj správny výraz.

Desaťtisíce ľudí, ktorí chodia do práce a platia dane, sú denne a roky ponižovaní tým, že roky denne  musia stáť v hodinových radoch, aby sa dostali do práce, alebo domov, alebo hocikde.

Ja viem, že cesty sú úzke a  áut veľa, ale existujú jednoduché riešenia na riadenie dopravy v špičke.

Jeden príklad:

Od Račianskeho mýta po Zváračský ústav je to cca 1,5 km. Tých jeden a pol kilometra sa vlečiete preto, lebo križovatka pred Zváračákom prepúšťa na zelenú cca 10 – 15 áut.

Prečo?

Jedným z dôvodov je, že za ňou (za križovatkou pri Zváračáku), sú vytvorené odbočovacie pruhy vľavo,  tie brzdia autá, ktoré tak po prejdení križovatky nemôžu plynulo pokračovať, pretože sa z ľavého pruhu musia radiť do pravého. Sú aj iné dôvody, ako semafory na  ďalších križovatkách,  ktoré v špičke nepomáhajú plynulosti dopravy.

Riešenie: Odbočovacie pruhy zmeniť na prejazdné. Z tých sa predsa odbočiť dá…

Mimo špičky je takto riadená križovatka ešte v poriadku,

V špičke to ale potrebuje iný režim. Dajú sa preprogramovať semafory na špičku? Dajú.

Dajú sa zaradiť inteligentné riadenia križovatiek? Dajú.

Dajú sa nasadiť na špičku dopravní policajti, ak už nemáme technické riešenia? Dajú. Policajt spriechodní upchaté križovatky naozaj účinne, ak aj na ďalších križovatkách v rovnakom smere riadia dopravu v špičke policajti.

Dajú sa prekresliť odbočovacie pruhy, aby neupchávali tepny? Dajú.

Existujú aj iné riešenia? Nesporne.

Je možná kombinácia viacerých riešení? Je.

Tak prečo nás ľudia, ktorých si volíme denne ponižujú?

Veď takáto situácia sa opakuje každý boží deň, roky, na ďalších a ďalších miestach.

Skúste odbočiť po 16:00  v smere od Petržalky z Prístavného mosta smerom na Slovnaft, alebo prejdite kúsok ďalej a odbočte na Gagarinku, smerom na Šamorín.

Každý môže menovať X príkladov denne.

A ak by niekto namietal, že toto nie je ponižovanie.

Na technické riešenia na zlepšovanie nášho života nikto nemyslí.

Ale denne sa na cesty inštalujú technické riešenia na meranie rýchlostí, kamery na naše sledovanie.

Ak ponížený a frustrovaný človek po takomto  (dennom), zážitku a prejdení takého to úseku prekročí rýchlosť, už na neho čakajú policajti, ktorí sa mu neponáhľali pomôcť, ale s udelením trestu nezaváhajú.

Verím, že náš život, v oblasti, ktorú som načrtol, sa bude zlepšovať.

Bratislavu (a Slovensko), predsa neriadia hlupáci?!

S úctou

Domino Svetík

 

Covid nadšenci zavádzajú teror

08.09.2020

Musím s plnou vážnosťou povedať, že nosenie rúšok považujem za zdraviu nebezpečné. Ak je človek zdravý a nepohybuje sa (krátkodobo), v prostredí, ktoré je silne znečistené, neexistuje rozumný dôvod, prečo by mal zdravý človek nosiť rúško. Naproti tomu, ak človek má angínu, chrípku, alebo aj covid, taký človek má ležať doma, na izolačke, liečiť sa a nebehať s [...]

Recenzia: MUDr. Xavier Crement a jeho skvelá kniha

27.08.2020

Urológ, MUDr. Xavier Crement (pseudonym), má všetko, čo si len môže želať – skvelú prácu, manželku a dve deti. Napriek tomu zisťuje, že čoraz viac kolegov a priateľov sa vyhýba jeho spoločnosti, a keď raz manželka zorganizuje oslavu jeho narodenín, okrem jeho rodiny sa nedostaví nikto. Pripisuje to závisti a tomu, že nevedia zniesť jeho úspechy v kariére, aj [...]

August ´68: Rozhovor zajatého Dubčeka s Brežnevom v Moskve. I. časť.

25.08.2020

21. augusta 1968 boli zatknutí A. Dubček, členovia vlády ČSR a niektorí stranícki predstavitelia. Boli prevezení do Mosky. Dnes vkladám I. časť stenografického záznamu rozhovoru A. Dubčeka s L. Brežnevom, vtedy najvyšším predstaviteľom ZSSR, N. Podgorným, predsedom parlamentu a i. Rozhovoru sa zúčastnili aj ďalší zajatci z vtedajšieho najvyššieho vedenia ČSR, [...]

Vladimir Putin / Alexandr Lukašenko /

Putin a Lukašenko sa na budúci týždeň stretnú v Moskve

16.04.2021 23:31

Prezidenti budú hovoriť o vzájomnej spolupráci.

USA, Rusko, torpédoborec, lode

NATO: Plán Ruska blokovať niektoré oblasti Čierneho mora je neoprávnený

16.04.2021 20:46

NATO vyzvalo Moskvu, aby zabezpečila voľný prístup do ukrajinských prístavov v Azovskom mori.

Eduard Heger

Heger sa stretol s americkou veľvyslankyňou, podporil užšie vzťahy s USA

16.04.2021 18:45

Heger tiež potvrdil záväzok slovenskej vlády bojovať proti korupcii, podporovať princípy právneho štátu doma aj vo svete, vyjadril aj porozumenie pre zavedenie sankcií USA voči Rusku.

Jan Hamáček / Andrej Danko /

Do Moskvy po Sputnik? Babiš je proti

16.04.2021 17:54

Český premiér Andrej Babiš nesúhlasí s ohlásenou cestou vicepremiéra, ministra vnútra a povereného šéfa rezortu diplomacie Jana Hamáčka do Moskvy. Hamáček chce v Rusku rokovať o vakcíne Sputnik V.

Domino Svetík

Sú tmavé miesta, do ktorých je treba priniesť svetlo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 145
Celková čítanosť: 1283633x
Priemerná čítanosť článkov: 8853x

Autor blogu