Založ si blog

Bratislavu (a Slovensko), predsa neriadia hlupáci! ? Príbeh cesty.

Bratislavu riadia ľudia, ktorých sme si zvolili my sami, na základe našej viery, že spravovanie vecí verejných budú viesť spôsobom, ktorý z akéhokoľvek hľadiska postupne vedie k uľahčovaniu a postupnému zlepšovaniu jednotlivých oblastí života jej obyvateľov.

Všimnite si slovné spojenie „postupné zlepšovanie“, pretože to je celý zmysel volieb a demokracie v zastúpení a zamyslite sa, či sa váš každodenný život, napríklad za posledných 10 rokov postupne zlepšuje a zjednodušuje.

K voľbám predsa nechodíme preto, aby sme si život skomplikovali.

Príbeh cesty.

Včera som išiel z Petržalky do Pezinka. Od mostu SNP, po koniec Krasňan je to cca 12 km (podľa merača z mapy na zoznam. sk ), a ja som to rozdelil na štyri cca 3 kilometrové úseky.

Nový most (SNP),  som prechádzal o 17:25, na Račianskom mýte  som bol o 17:46 (3 km za 21 min.), pred Mladou gardou o 18:06 (3km za 20 min.), v Rači na Peknej ceste o 18:16 (3 km za 10 min.), a na konci Rače o 18:24 (3 km za 8 min).

Spolu 12 km za 59 min.

Môj osobný pocit:

Spôsob, akým je roky projektovaná, riadená, organizovaná doprava v Hlavnom meste a priľahlých satelitoch, je ponižujúci.

Ponižujúci je naozaj správny výraz.

Desaťtisíce ľudí, ktorí chodia do práce a platia dane, sú denne a roky ponižovaní tým, že roky denne  musia stáť v hodinových radoch, aby sa dostali do práce, alebo domov, alebo hocikde.

Ja viem, že cesty sú úzke a  áut veľa, ale existujú jednoduché riešenia na riadenie dopravy v špičke.

Jeden príklad:

Od Račianskeho mýta po Zváračský ústav je to cca 1,5 km. Tých jeden a pol kilometra sa vlečiete preto, lebo križovatka pred Zváračákom prepúšťa na zelenú cca 10 – 15 áut.

Prečo?

Jedným z dôvodov je, že za ňou (za križovatkou pri Zváračáku), sú vytvorené odbočovacie pruhy vľavo,  tie brzdia autá, ktoré tak po prejdení križovatky nemôžu plynulo pokračovať, pretože sa z ľavého pruhu musia radiť do pravého. Sú aj iné dôvody, ako semafory na  ďalších križovatkách,  ktoré v špičke nepomáhajú plynulosti dopravy.

Riešenie: Odbočovacie pruhy zmeniť na prejazdné. Z tých sa predsa odbočiť dá…

Mimo špičky je takto riadená križovatka ešte v poriadku,

V špičke to ale potrebuje iný režim. Dajú sa preprogramovať semafory na špičku? Dajú.

Dajú sa zaradiť inteligentné riadenia križovatiek? Dajú.

Dajú sa nasadiť na špičku dopravní policajti, ak už nemáme technické riešenia? Dajú. Policajt spriechodní upchaté križovatky naozaj účinne, ak aj na ďalších križovatkách v rovnakom smere riadia dopravu v špičke policajti.

Dajú sa prekresliť odbočovacie pruhy, aby neupchávali tepny? Dajú.

Existujú aj iné riešenia? Nesporne.

Je možná kombinácia viacerých riešení? Je.

Tak prečo nás ľudia, ktorých si volíme denne ponižujú?

Veď takáto situácia sa opakuje každý boží deň, roky, na ďalších a ďalších miestach.

Skúste odbočiť po 16:00  v smere od Petržalky z Prístavného mosta smerom na Slovnaft, alebo prejdite kúsok ďalej a odbočte na Gagarinku, smerom na Šamorín.

Každý môže menovať X príkladov denne.

A ak by niekto namietal, že toto nie je ponižovanie.

Na technické riešenia na zlepšovanie nášho života nikto nemyslí.

Ale denne sa na cesty inštalujú technické riešenia na meranie rýchlostí, kamery na naše sledovanie.

Ak ponížený a frustrovaný človek po takomto  (dennom), zážitku a prejdení takého to úseku prekročí rýchlosť, už na neho čakajú policajti, ktorí sa mu neponáhľali pomôcť, ale s udelením trestu nezaváhajú.

Verím, že náš život, v oblasti, ktorú som načrtol, sa bude zlepšovať.

Bratislavu (a Slovensko), predsa neriadia hlupáci?!

S úctou

Domino Svetík

 

Splnomocnenec vlády pre Covid: Výsledkom musia byť rozsudky.

22.06.2024

A to rozsudky právoplatné. Splnomocnenec vlády SR pre preverenie procesu riadenia a manažovania zdrojov počas pandémie COVID-19, Peter Kotlár, má v popise práce to, čo vidíte v riadku nad jeho menom. Má zozbierať faktografický materiál, ktorý by v konečnom dôsledku a po rozhodnutí vlády, mal viesť k oznámeniam o podozreniach zo spáchaní trestných činov, voči [...]

Správa z mojej pandémie

06.02.2022

Presne pred rokom som mal Covid. 4 dni potenia, bez teploty, pocity, ako pri chrípke, resp. zápale priedušiek, bolesť svalov, slabosť, nepamätám si, že by som kašľal. Mám k tomu rešpekt. Presne po roku som prekonal Omicron. 5 dní prechladnutý, kýchanie, bez teploty, jedna, dve noci potenie, sople, šteklenie na prieduškách, občasný kašeľ, konzultoval som to s mojou lekárkou, [...]

Očkovaní a nakazení – je to vôbec možné?

02.11.2021

(Podľa mňa to nie je možné, to bude určite nejaká hlúposť, prosím, preskúmajte to a povedzte mi že sa mýlim, že sa mi to iba sníva). server iDnes.cz Podľa štatistík MZ ČR, za október spadol počet neočkovaných seniorov, ktorí sa novo dostávajú na jednotky intenzívnej starostlivosti (JIS), pod 50 percent. Dlhodobo je tiež dvakrát viac úplne očkovaných ako [...]

stíhačka F-16

Prvé dve stíhačky F-16 pristáli na letisku v Kuchyni

22.07.2024 20:15, aktualizované: 22:50

Slovenské stíhačky leteli z USA 9 a pol hodiny bez prestávky.

SR Kuchyňa MO systém záchytný test BAK-12  odovzdanie BAX

Nová éra nadzvukového letectva: Na Záhorie prileteli prvé dve stíhačky F-16 (otázky a odpovede)

22.07.2024 18:00

Slovensko podpísalo s USA kontrakt celkovo na štrnásť kusov F-16, zatiaľ prišli dve.

Izrael / Palestína / Západný breh Jordánu /

CNN zdokumentovala brutálny útok izraelských osadníkov na Západnom brehu Jordánu

22.07.2024 17:46

K útoku došlo niekoľko dní po tom, čo Medzinárodný súdny dvor rozhodol, že 57 rokov trvajúca okupácia palestínskych území Izraelom je nezákonná.

Yvette Cooperová, labouristi, Británia

Nová britská ministerka ruší program konzervatívcov o deportáciách migrantov

22.07.2024 17:24

Plány konzervatívcov počítali s tým, že Rwanda bude za milióny libier prijímať migrantov z rôznych krajín zadržaných po nelegálnom príchode do Británie.

Domino Svetík

Sú tmavé miesta, do ktorých je treba priniesť svetlo.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 149
Celková čítanosť: 1441400x
Priemerná čítanosť článkov: 9674x

Autor blogu