Založ si blog

Geoinžiniering: Je počasie riadené? I.

V sérii článkov o geoinžinieringu, teda snahách človeka o ovplyvňovanie životného prostredia,  zemskej klímy, ovplyvňovanie počasia a ďalších javoch, sa chcem zaoberať serióznym prístupom mnohých ľudí k týmto javom, aby som dokázal odpovedať na otázku, či niečo takéto vôbec existuje, v akom rozsahu, prečo je táto téma tabu, prečo neexistujú relevantné výskumy napríklad zo strany MŽV, alebo SHMÚ, ktoré by informovali verejnosť o týchto programoch, a o ich prípadných dopadoch na životné prostredie a na naše zdravie.

Geoengineeringwatch.org sú stránky organizácie, ktorá sa touto témou programovo zaoberá.

Geoinžiniering je cielená snaha o ovplyvňovanie počasia na globálnej úrovni.

Že geoinžiniering minimálne vo forme plánov a pokusov existuje, svedčí fakt, že:

21. října 2010 vyslanci více než 200 států v japonském Nagoyi předložili OSN výzvu, aby tato organizace uvalila moratorium na v současnosti probíhající „geoinženýrské projekty“, dokud budou „bez schválení a celosvětové podpory“.[13] O týden později ministři na schůzce OSN dospěli k dohodě o tomto moratoriu.[14][15] Podle klimatické komise OSN bude přehled o geoinženýrství součástí příští hlavní zprávy v roce 2013.[13]

Počasie ako zbraň sa spomína v mnohých štúdiách pre vládu USA, napríklad aj v tejto rozsiahlej štúdii: Weather as a force multiplier. Owning The weather in 2025.

Na začiatok rozhovor v španielskej TV na túto tému s titulkami.

                        Obamov vedecký poradca, J. Holmgren:

Existují různá schémata, která byla v geoinženýrství diskutována. Klasickým příkladem je vypouštění reflexivních částic do orbitu Země, které by odklonily část slunečního světla, jež by jinak způsobovalo oteplování Země a tímto způsobem se pokusit vytvořit ochlazující efekt, které by vyrovnalo oteplování způsobované oxidem uhličitým a ostatních skleníkových plynů.
— John Holmgren[9]

 

Vo   filme  Geoinžiniering, sa dozviete fakty o geoinžinieringu, o niektorých spôsoboch jeho aplikácie hlavne v USA.

Ak sa pozriete na začiatok filmu, začnete si viac všímať denné dianie na oblohe nad vašimi hlavami a začnete sa zaujímať o veci, ktoré ste ani nevedeli, že existujú.

Oficiálne sa pripúšťa, že existujú zámery a výskum  možností, fyzikálno – chemickou cestou riadiť zmeny klímy na planéte, napríklad tak, že rozptýlením reflexných častíc do zemskej atmosféry, tieto odrazia časť slnečného žiarenia a zabránia mu dopadnúť na povrch zeme.

 

Prečo sa tento výskum robí tajne?

 

Geoinžiniering nie je vec verejná. Médiá sa tejto téme prakticky nevenujú, takže oficiálne akoby neexistoval. Novinári nekladú otázky vládam, ministrom pre životné prostredie.

Pre 95 % obyvateľstva existuje iba to, čo dávajú v ,,telke“. Nikto si nekladie jednoduché otázky typu: ,,Môžu spaliny z bežnej leteckej prevádzky spôsobiť oblačnosť“. Zadívajte sa niekedy na oblohu a zistíte, že môžu.

,,Spôsobovali spaliny z motorov lietadiel oblačnosť aj pred 20 – 30 rokmi?“ Zamyslite sa, a vyjde vám, že nie.

Ak sa výskumy týkajúce sa geoinžinieringu robia, aké majú tieto pokusy dopad na životné prostredie? Aké majú dopad na ľudské zdravie? Skúma to niekto? Zaoberá sa tým niekto na Slovensku? MŽP, Zelení, SHMÚ, hocikto.

Čo ak to má na zdravie ľudí negatívny dopad?

 

Moja komunikácia s riaditeľom SHMÚ, M. Benkom:

…pán riaditeľ.

V piatok v podvečerných hodinách bola časť oblačnosti nad Bratislavou vytvorená
kondenzačnými stopami po lietadlách.
Moja otázka znie:
Prečo SHMÚ nezverejňuje takto vytvorenú oblačnosť?
Ak poznáme pôvod pomaly každej prirodzene vytvorenej oblačnosti, myslím si, že verejnosť má byť informovaná aj o tej umelej.
Kondenzačné stopy po lietadlách predsa nie sú iba čistá para, ale aj splodiny spaľovania kerozínu.
Na takúto oblačnosť, hlavne keď sa rozprestiera nad niekoľkými km2 územia, by verejnosť mala byť upozorňovaná, trebárs aj spätne.
Dobrý deň pán Svetík,
podľa pozorovania na našej meteorologickej stanici Bratislava – letisko bolo v piatok podvečer, konkrétne o 20.00 hod nášho letného času 5/8 oblačnosti, čo bolo aj zverejnené na našej internetovej stránke. Konkrétne išlo o 1/8 oblakov typu Altocumulus a 5/8 typu Cirrus. Išlo o bežne sa vyskytujúcu sa situáciu, ktorá nastáva na prednej strane frontálneho rozhrania, keď vláknité riasovité oblaky zasahujú pomerne ďaleko pred samotné frontálne rozranie. Vzhľadom na vhodné vlhkostné pomery vo vyšších výškach sa mohli aj kondenzačné pruhy od lietadiel zachovávať na oblohe dlhšiu dobu. Nie je to však nič mimoriadne, na čo by mala byť verejnosť špeciálne upozorňovaná.

Kondenzačné stopy po lietadlách skutočne nie sú para, ale ľadové kryštáliky, ktoré vznikajú za vhodných vlhkostných pomerov na časticiach, ktoré sú produktom horenia v leteckých motoroch. Tieto kryštáliky buď pomerne rýchlo sublimujú a kondenzačný pruh sa stráca, alebo – v prípade vyššej vlhkosti vzduchu nedochádza k rýchlej sublimácii a kryštáliky existujú dlhšiu dobu, podobne ako kryštáliky v oblaku.

S pozdravom
Martin Benko

Dobrý, pán riaditeľ.

Vďaka za odpoveď, aj za osvetlenie situácie zo 14.6.2013.
Negatívny vplyv splodín z leteckej dopravy na ŽP  stále nie je celkom dobre preskúmaný, ničmenej oxidy uhlíka a dusíka sa v kondenzačných stopách a z nich vytvorenej oblačnosti nachádzajú. Ak takáto oblačnosť nesúca vyšie spomenuté oxidy pokryje územie niekoľko desiatok km2 nad hlavným mestom, verejnosť by, tak ako v prípade exhalátov z továrenských komínov, alebo z požiarov, mohla byť informovaná a upozornená na zdravotné riziká. Spomínané oxidy vytvárajú vo vzduchu ďalšie chemické zlúčeniny, ktoré prispievajú k enviromentálnej záťaži.
Keď som si robil vlastný prieskum, tak 8 z 10 ľudí neverí, že kondenzačná stopa môže vytvoriť oblačnosť.
Pravdou tiež asi je, že kým k nám doputujú oblaky trebárs od Atlantiku, môžu byť oveľa viac nasýtené chemickými zlúčeninami, ako keď ich sýtia spaliny kerozínu priamo u nás.
Vďaka ešte raz, za Váš čas a Vašu odpoveď.
Dobrý deň,
ďakujem za reakciu, ešte je asi potrebné zvážiť jeden fakt, že splodiny z leteckej dopravy sú zrejme v rovnakom objeme v ovzduší bez ohľadu na to, či sa kondenzačná stopa za lietadlom vytvorí alebo nie, alebo zostáva viditeľná počas dlhšej doby…

S pozdravom
Martin Benko

Toľko na úvod do geoinžinieringu. Myslím si, že táto téma sa bude odtabuizovávať, a v správach o počasí budeme počúvať čoraz častejšie aj slovo geoinžiniering.

S úctou

Domino  Svetík

 

Dokumenty: Deklarácia nezávislosti USA.

13.09.2018

Deklarácia nezávislosti, ktorá bola vypracovaná Thomasom Jeffersonom medzi 11. a 28. júnom 1776, sa okamžite stala jedným z najväčších amerických symbolov slobody a Jeffersonovým natrvácnejším viac »

Willi Wimmer: Nebudeš mať iných bohov. . .

10.09.2018

Zakladateľ a dlhoročný člen Nemeckej CSU. V Bundestagu sedel 33 rokov, bol štátnym tajomníkom ministerstva obrany, vedúcim predstaviteľom OBSE, atď. Pri príležitosti výročia 1. sv. vojny viac »

Základom suverenity je kontrola vlastnej meny.

07.01.2018

Ak sa niekto s vami háda o tom, ktorý štát na svete je suverénny, tzn. z vlastnej vôle a vôle svojej vlády vykonáva vnútornú aj vonkajšiu politiku, skúste sa spoločne dopátrať toho, či viac »

matovič

OĽaNO chce, aby ľudia mohli odísť do dôchodku skôr, a to po odpracovaní 40 rokov

18.10.2018 11:56

Tiež stále trvá na tom, aby sa v návrhu prihliadalo aj na ženy, ktoré by mali ísť do dôchodku skôr za vychované deti.

Taliansko, Rím, koloseum

Centeno: Eurozóna sa dokáže sa vyrovnať s návrhom rozpočtu Talianska

18.10.2018 11:54

Eurozóna preukázala veľkú odolnosť počas dlhovej krízy a dokáže sa vyrovnať aj s návrhom rozpočtu Talianska, uviedol Mário Centeno.

Džamál Chášakdží

Tím vyšetrovateľov prehľadal rezidenciu saudskoarabského konzula

18.10.2018 11:37

Budovu konzulátu už raz prehľadali, do konzulovej rezidencie ich však vtedy ešte nevpustili.

Marian Kočner

Finančná skupina Penta odmieta tvrdenia, že podnikala s Kočnerom

18.10.2018 11:24

Podľa medializovaných informácii zaistili u Mariána Kočnera tridsať zmeniek v súhrnnej hodnote 10,7 milióna eur.